E-commerce met WooCommerce en WordPress

Verkoop je producten, evenementen of dagjes uit? Dan is een website niet alleen meer een visitekaartje voor je. Handeldrijven wordt naar de online wereld verlegd met e-commerce. Dat betekent dat klanten via je website bijvoorbeeld producten kunnen aanschaffen of tickets kunnen bestellen. Dat is een ontzettend handige manier van het vergroten van je omzet – als het vandaag de dag al niet noodzakelijk is. Online aankopen doen is voor de consument vaak veel gemakkelijker dan dat hij of zij naar een offline winkel of loket moet voor het product. Met het toenemend gebruik en dus toenemende aantal functies voor e-commerce op mobiel, blijven online aankopen in de toekomst dan ook alleen maar toenemen. En als ondernemer heb je er bijna geen kind aan…

Een webshop met WooCommerce

E-commerce is mag dus absoluut niet vergeten worden bij de bouw van een nieuwe website. Met WordPress kunnen we webshops in vele soorten en maten ontwikkelen. Vergeleken met concurrenten, ondersteunt WooCommerce een breed scala aan webshops, en niet alleen de klassieke T-shirtverkoop. Je kunt er dus ook tickets, online cursussen, lidmaatschappen of abonnementen mee verkopen. Daarnaast zijn de webshops middels extensies nog verder aan te passen op de vereisten van webstores in jouw bedrijfstak. Voordelen van WooCommerce zijn dan ook:

Flexibiliteit

Net als WordPress, is WooCommerce een flexibel framework met een uitgebreid aantal features. Doordat we de juiste knowhow hebben, kunnen wij hier optimaal gebruik van maken, waardoor je voorzien bent van een webshop die perfect bij je offline verkoop past.

Webshops combineren

Als je en producten verkoopt, en tickets verkoopt, en cursussen verkoopt, kan WooCommerce deze verschillende soorten e-commerce perfect met elkaar integreren.

Controle en analyse

Naast dat WooCommerce je de optie geeft om alle features en instellingen tot in de details te kiezen, kun je met een webshop van WooCommerce ook gemakkelijk bijhouden wat je wanneer en in welke getale verkoopt. Op basis daarvan kun je je in- en verkoop nog beter organiseren.

Het staat content toe

Meer dan andere webshops, staat WooCommerce het hebben van content toe. Handig voor als jouw producten een verhaal hebben dat verteld moet worden.

Een grote community

Bijna de helft van de webshops is gemaakt met WooCommerce; de community is dan ook groot. Het voordeel hiervan is dat er veel mogelijkheden zijn, mogelijkheden up-to-date zijn en er veel experts te vinden zijn die WooCommerce begrijpen. Je kunt er dus vanuit gaan dat een webshop met WooCommerce werkt.

Ook een WordPress website met WooCommerce?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te zien welke features het beste bij jouw website zouden passen. Wil je meer weten over hoe wij WooCommerce bij eerdere klanten hebben gebruikt? Kijk dan in ons portfolio.