
Over het project
Pro Assistance is een gespecialiseerd werving- en selectiebureau dat zich richt op managementondersteunende functies in het hogere segment, zoals directiesecretaresses, office managers en personal assistants. Ze zijn actief sinds 2003 en opereren vanuit Amsterdam en Rotterdam.
Pro Assistance benaderde Inesta met de vraag om hun website volledig te vernieuwen. Het doel was een moderne, gebruiksvriendelijke site die integreert met hun bestaande recruitmentsoftware, zodat vacatures automatisch worden gesynchroniseerd en sollicitaties efficiënt kunnen worden verwerkt.
Klant
Pro assistance
Jaar
2022
Branche
Dienstverlening
Diensten
WordPress development, Hosting, Onderhoud
Tech
WordPress, Elementor, MySolution, Gravity Forms
De uitdaging
De bestaande website van Pro Assistance was verouderd en bood beperkte mogelijkheden voor marketingmedewerkers om aanpassingen te maken.
Voor werving en selectie wordt een extern systeem gebruikt dat geïntegreerd moest worden in de website om zo vacatures dynamisch te synchroniseren met de website en andersom, sollicitaties direct naar hun ATS te sturen.
Oplossing
Inesta ontwikkelde een nieuwe website voor Pro Assistance met behulp van WordPress en Elementor, waarmee een flexibele en gebruiksvriendelijke “blokkendoos” werd gecreëerd. Hierdoor kunnen medewerkers eenvoudig nieuwe pagina’s aanmaken en bestaande content aanpassen zonder technische kennis.
Een belangrijke component van de oplossing was de integratie met Mysolution, een recruitmentsoftware gebouwd op het Salesforce-platform. Deze integratie zorgt ervoor dat vacatures automatisch worden opgehaald uit Mysolution en dat sollicitaties via Gravity Forms direct in het systeem worden verwerkt.
Daarnaast implementeerden we een favorietenfunctie, waarmee bezoekers vacatures kunnen opslaan zonder in te loggen. Deze functionaliteit verhoogt de gebruiksvriendelijkheid en stimuleert herhaalbezoeken.
Het resultaat
De vernieuwde website van Pro Assistance is modern, responsief en volledig geïntegreerd met hun recruitmentsoftware (ATS). Medewerkers besparen tijd doordat vacatures en sollicitaties automatisch worden gesynchroniseerd.
Dankzij de flexibele contentstructuur kunnen ze zelfstandig pagina’s beheren en aanpassen, wat de afhankelijkheid van externe ondersteuning vermindert.
De favorietenfunctie biedt bezoekers een gepersonaliseerde ervaring, wat bijdraagt aan een hogere betrokkenheid en conversie.